måndag 14 december 2015

En helg med massa julstämning


Ojoj vad den gångna veckan gick snabbt... Hade i alla fall en toppen helg med massa julmys!

Veckan i skolan innehöll mycket plugg, till evolutions provet som gjordes i fredags och även till matematik provet som ska göras imorgon (!!). Därpå var det träning å lite jobb, sen hann inte jag mer innan den skolveckan var över. Satt uppe sena kvällar/nätter och studerade vilket inte är bra... Bättre rutiner krävs från min sida! 
Men efter fredagens näst sista lektion var evolutions provet över och det kändes bra faktiskt så hoppas att det går hem också. Fredag eftermiddag spenderades tillsammans med pappa inne i stan där vi julklappshoppade lite granna och tog en mysig fika. Väl hemma på kvällen väntades pepparkaksbak med familjen. Jag bakade dessutom rockyroads för första gången. Ett kärt julgodis som brukar gå hem, i alla fall hos mig. Ändrade dock lite i receptet efter eget tycke och provade mig fram. Slutade väldigt bra och blev mycket gott. 
Pluggade även lite matematik (i efterhand inser jag att jag kanske borde pluggat lite mer) och mös i soffan framför teven resten av kvällen. 
Lördagsmorgon och förmiddag var lugn med lite matematik. Gjorde mig sedan i ordning för att åka hem till Lisa där jag, hon, Elin och Loella träffades för att pyssla med lite egna julkort och juletiketter. Blev en mysig eftermiddag och kväll som flög förbi! Bilder på lite resultat ser ni ovan. Inte så illa för att vara nybörjare ändå? Ni ser även bild på mina rockyroads som lyckligt nog blev populära under lördagskvällen. Var till då jag bakat dem, eftersom vi behövde lite energi i form av julgodis å glögg under skapandet. 
Luciamorgon vaknade jag upp till på söndagen och mös med mamma. Gjorde lite matte och träffade sedan Julia och Jasmine. Vi åkte ut till Riccardo för att prova julsakerna på deras italienska glass!! Pepparkaks glassen blev en favorit. Riktigt gott var det. Blev en snabb tur på stan innan det var handboll för min del. Sen avslutades helgen med min underbara pojkvän, finns inget bättre! Även om jag igår inte var på mitt bästa humör med magont å lite tjurighet framåt kvällen, haha. Är lyckligt lottad då han står ut med mig! Som ni ser hann jag med en massa härliga julaktiviteter som bidrar till julstämningen. Det blir bara böttre å bättre, ska se till att fortsätta veckan så! 
Idag har jag varit i skolan och sedan jobbat. Nu blir det sängen (skulle varit för länge sedan). Behöver min sömn inför matematik provet imorgon som sker i hela tre timmar. Ha det bäst så lovar jag att inte dröja allt för länge innan jag syns här igen! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar